Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych i lpg


Silniki benzynowe i ich układ zasilania paliwem

  Wielopunktowy pośredni i bezpośredni wtrysk paliwa to stosowane w nowoczesnych samochodach rozwiązanie. W każdym układzie znajdują się wtryskiwacze odpowiedzialne za odpowiednie dozowanie benzyny. Są one na trwałymi i rzadko psującymi się elementami, jednak w zwiazku z wieloma zanieczyszczeniami znajdującymi się w benzynie i one ulegają awariom. Zatkane lub nieszczelne wtryskiwacze bardzo mocno wpływają na pracę silnika. Typowe objawy i problemy to:
- Wzrost emisji spalin
- Zmniejszona wydajność silnika (Moc, Moment obrotowy)
- Wzrost spalania
- Słabe właściwości jezdne - szarpanie
- Awaria systemów wtrysku bezpośredniego (nieszczelność)
- Nierówna praca i gaśnięcie silnika
- Warunki prowadzące do uszkodzenia katalizatora
- Problemy z uruchomieniem silnika
W/w „dolegliwości” mogą doprowadzić do trwałych i kosztownych w naprawie usterek (np. wypalenie zaworów, uszkodzenia głowicy, zniszczenie katalizatora).


Niewłaściwe ciśnienie, czy problem z wtryskiwaczem?

Wymienione wyżej niedomagania w pracy jednostki napędowej, nie zawsze są jednak spowodowane wadliwym działaniem samych wtryskiwaczy. Pierwszą czynnością bezwzględnie powinno być sprawdzenie ciśnienia w układzie zasilającym wtryskiwacze w paliwo. W wielu przypadkach bowiem, jego niewłaściwa wartość stanowi przyczynę problemów z prawidłowym wtryskiem benzyny, jeśli natomiast pomiar potwierdzi właściwe ciśnienie w listwie, wtedy można wnioskować, iż winę za niewłaściwy wtrysk paliwa lub jego brak ponoszą zabrudzone lub zapieczone wtryskiwacze. Wysyłając wtryskiwacze do nas, sprawdzimy je, zregenerujemy i przetestujemy ich wydajność, co zapewni właściwą pracę silnika.

„Super” preparaty – czy warto?

Na rynku dostępnych jest wiele dodatków do benzyny, mających czyścić, zabezpieczać wtryskiwacze przed zabrudzeniem i sklejaniem. Dodatkowo, jak twierdzą producenci, ich stosowanie pozwala na wyczyszczenie całego układu zasilania, oraz przedłuża żywotność silnika. Tymczasem praktyka dość mocno mija się z teorią. W większości przypadków po użyciu takiego dodatku, efekt jest odwrotny do planowanego. Preparat dodany do benzyny, zbiera bowiem wszelkie zanieczyszczenia osadzone w zbiorniku, przewodach, listwie paliwowej powodując często nieodwracalne zatkanie wtryskiwacza, jak również inne uszkodzenia w tym m.in. pompy paliwowej.

Uszkodzony wtryskiwacz?! Co dalej - nowy, czy używka?

Trwale uszkodzony wtryskiwacz (uszkodzona cewka, korozja, uszkodzenie mechaniczne itp.) nadaje się tylko do wymiany. Ze względu na wysoką cenę kompletu nowych, korzystne jest kupno części używanych lub regenerowanych. Przestrzegamy jednak przed doborem niewłaściwych elementów, co może skutkować ciągłą, niewłaściwą pracą silnika. Przed zamontowaniem używanych wtryskiwaczy, nieodzowne jest zatem dokładne sprawdzenie czy ich parametry pracy są właściwe. Jesteśmy w stanie sprawdzić dla państwa niemal każdy wtryskiwacz benzynowy. Wystarczy kliknąć w przycisk Zamów i wypełnić formularz. Następnie go wydrukować i przesłać wraz z wtryskiwaczami na nasz adres.

Jak testujemy i regenerujemy?

Otrzymane odpaństw wtryskiwacze przechodzą kilka testów i długa drogę przez proces czyszczenia ultradźwiękowego, który zapewnia usunięcie osadów węgla i żywic wytrąconych z benzyny wewnątrz wtryskiwacza.

Elementy testu:
- mycie wstępne
- pomiar rezystancji
- obciążeniowy test cewki
- sprawdzenie czasów otwarcia
- test szczelności
- badanie kształtu strugi i atomizacji
- pomiar wydajności - statyczny
- pomiar wydajności - dynamiczny
- wydruk raportu z wynikami

Kolejny etap to czyszczenie wtryskiwaczy:
- czyszczenie ultradźwiękowe
- czyszczenie dynamiczne
- płukanie wsteczne
- wymiana filtrów
- ponowny pomiar
- wydruk raportu z wynikami po regeneracji


Ile to kosztuje?

Test wtryskiwaczy benzynowych lub LPG/CNG:
- zasilane paliwem od góry - 25 zł / szt
- zasilane paliwem z boku - 35 zł / szt
- wtryskiwacze GDI / FSI - 30 zł / szt

Test i regeneracja wtryskiwaczy benzynowych lub LPG/CNG:
- zasilane paliwem od góry - 60 zł / szt
- zasilane paliwem z boku - 75 zł / szt
- wtryskiwacze GDI / FSI - 80 zł / szt