Chiptuning oraz inne modyfikacje oprogramowania - Rzeszów
Chip Tuning jak wiadomo, umożliwia inżynierom/programistom (nie mechanikom), dostrojenie wszystkich elementów wydajności jednostek napędowych nowoczesnych samochodów bez brudzenia sobie rąk :) Dzięki tej metodzie można uzyskać natychmiastowy wzrost ogólnej wydajności silnika nawet do 40% (w zależności od marki i modelu pojazdu). W Chiptuningu dążymy do osiągnięcia jak jajwiększych przyrostów momentu obrotowego oraz mocy, przy zoptymalizownym zużyciu paliwa.
Wszystkie pojazdy produkowane od lat 90tych są wyposażone w komputer sterujący pracą silnika, zwany ECU (ang. "electronic control unit"). ECU monitoruje i kontroluje wiele parametrów podczas pracy silnika np.: kąt wyprzedzenia zapłonu, ilość paliwa, przepływ powietrza oraz ciśnienie doładowania a ich odpowiednia zmiana pozwala tunerom uzyskać doskonałe wyniki.
MediCAR Rzeszów oferuje państwu 2 typy chiptuningu. W zalezoności od potrzeb Max Power lub Eko Tuning.
Usługa chiptuning Max Power jest skierowana do wszystkich, którzy chcą zwiększyć osiągi swojego samochodu.
Dzięki tej modyfikacji zyskujesz 20-30% więcej mocy oraz momentu obrotowego dla silników turbodoładowanych i ok. 5% dla silników wolnossących.
Chiptuning wykonujemy zarówno dla silników diesla oraz benzynowych.
Profesjonalnie wykonana modyfikacja oprogramowania, potwierdzona pomiarami momentu i mocy, przed i po modyfikacji, nie ma negatywnego wpływu na trwałość jednostki napędowej.
Tego typu modyfikacja oprogramowania sterującego pracą silnika jest przeznaczona praktycznie wyłącznie dla posiadaczy silników turbodoładowanych. W wyniku zmian zyskujemy bardziej dynamiczną jednostkę, jednak nie moc silnika jest priorytetem a optymalizacja zużycia paliwa.
Po Eko Tuningu wasz samochód może zaoszczędzić od 5 do nawet 15% paliwa, czego najlepszym przykładem jest fordowski silnik 2.0 TDCi, gdzie spalanie spada o 1L na 100%
Chiptuning, to nie wszystko. Wykonujemy praktycznie wszystkie możliwe zmiany w oprogramowaniu komputerów sterujacych pracą silnika:
- wyłączanie EGR
- wyłączanie klap wirowych
- aktualizacja oprogramowania
- wyłączanie błędów DTC
- wyłączanie sondy lambda
- wyłączanie FAP / DPF
- wyłączanie AdBlue / SCR
Do pomiarów państwa pojazdów używamy hamowni drogowej firmy Dynomet.
Sprzęt ten pozwala na bardzo dokładne pomiary wszystkich interesujących nas parametrów
w warunkach drogowych.
Pełne możliowści naszej hamowni to:
- pomiar mocy i momentu obrotowego,
- pomiar przyspieszenia (0-100 km/h, 0-160 km/h, 80-120 km/h itd.),
- 1/4 mili pomiar czasu oraz prędkości,
- pomiar drogi hamowania.