serwis filtrów fap/dpf

Oferujemy państwu profesjonalną i kompleksową obsługę filtrów FAP/DPF w samochodach osobowych i dostawczych wszystkich marek. Nasza usługa serwisu filtra w każdym przypadku poprzedzona jest gruntowną diagnostyką wszystkich parametrów silnika.
Bardzo często kłopoty z FAP / DPF są konsekwencją innej usterki silnika.
Nie lekceważ pierwszych sygnałów i pojawiających się kontrolek. Nigdy nie staraj się "na siłę" wypalić zatkanego filtra "katując" silnik - takim działaniem można uszkodzić np. turbinę. Właściwa diagnoza pozwoli rozwiązać problem z Twoim samochodem i uniknąć dodatkowych kosztów.

Poniżej kila sposobów na męczące problemy z filtrem cząstek stałych FAP / DPF:

1. Wymuszone, statyczne lub dynamiczne wypalenie filtra sterowane przez komputer silnika. Ceny od 100zł.

2. Mechaniczne czyszczenie filtra - sposób najtańszy, lecz możliwy jedynie w samochodach gdzie filtr nie uległ mechanicznemu lub termicznemu uszkodzeniu np. podczas forsownego wypalania z użyciem różnych "cudownych" środków dostępnych w na rynku.
Ceny od 350zł.

3. Programowe wyłączenie filtra w sterowniku silnika - sposób w 100% skuteczny. Obecnie programowe wyłącznie filtra FAP/DPF możliwe jest w niemal wszystkich samochodach. Profesjonalnie zmodyfikowane oprogramowanie pozwala na całkowite wyłączenie filtra w samochodzie oraz w wielu przypadkach zmniejsza zużycie oleju napędowego.
Ceny od 550zł.

4. Montaż emulatora filtra cząstek stałych. Jest metodą działającą w niemal wszystkich samochodach osobowych oraz dostawczych. Ten sposób działa nawet po aktualizacji oprogramowania sterownika w ASO (Autoryzowana Stacja Obsługi). Urządzenie objęte jest 24 miesięczną gwarancją.
Ceny od 899zł.

5. Ostatnim sposobem jest wymiana zatkanego lub uszkodzonego filtra na nowy. Metoda skuteczna na wiele tysięcy kilometrów pod warunkiem utrzymania silnika z dobrej kondycji (układ wtryskowy, turbina, zawór EGR itp.)
Ceny od 1200zł.

Jak w każdej sytuacji, wybór opcji pozostawiamy państwu. Jednak w razie jakichkolwiek wątpliwości służymy fachową poradą.

Filtr cząstek stałych - FAP/DPF jest to układ oczyszczający spaliny z cząstek sadzy i popiołu. Wprowadzenie FAP/DPF pozwoliło ograniczyć emisję czarnego dymu, typowego dla starszych pojazdów z silnikami Diesla. Duża ilość cząstek stałych powstałych przy spalaniu paliwa w silnikach diesla powoduje, że silnik nie spełnia rygorystycznej normy emisji spalin EURO 5. Silniki diesla bez filtra cząstek stałych osiągają jedynie normę EURO 4. Jednym słowem - EKOLOGIA.
Filtr ma postać przestrzennej struktury o bardzo dużej całkowitej powierzchni ścianek. Cząstki sadzy osiadają na porowatych ściankach lub włóknach, wykonanych z metalu, materiałów ceramicznych lub specjalnego papieru (tylko w przypadku filtrów jednorazowych). Wydajność prawidłowo działającego filtra zawiera się w przedziale od 85% do 100%, co oznacza, że do atmosfery przedostaje się nie więcej niż 15% pierwotnej zawartości zanieczyszczeń w fazie stałej.
Gromadzące się w filtrze cząstki sadzy powodują jego stopniowe zapychanie i utratę wydajności. Regeneracja polega na katalitycznym spalaniu sadzy po osiągnięciu przez filtr odpowiednio wysokiej temperatury (wyższej niż 600 st. Celsjusza). System ten nosi nazwę regeneracji pasywnej. Stosowane są też aktywne systemy wypalania zgromadzonej np. okresowe podgrzewanie go dodatkowym płomieniem wtryskiwanej do filtra mieszanki, w wyniku czego sadza ulega spaleniu.

Nasze porady

Gwałtowne wciśnięcie pedału gazu wiąże się z wtryśnięciem maksymalnej dawki paliwa, co generuje dużą ilość sadzy oraz znacznie zwiększa zużycie paliwa.

Niestety, jeśli głównie użytkujesz auto w wa-runkach miejskich będziesz zmuszony od czasu do czasu wybrać się poza miasto aby filtr cząstek stałych miał odpowiednie warun-ki do pełnej regeneracji i wypalenia nagro-madzonej sadzy. Tak, to prawda stajemy się niewolnikami maszyn.

Przez przypadek możesz zmienić właściwości paliwa co spowoduje nadmierne wydzielanie cząstek sadzy. Wielu producentów samochodów zawiera tą informację w instrukcjach obsługi.

W autach wyposażonych w dodatek do paliwa po każdym tankowaniu wstrzykiwany jest do baku specjalny płyn. Elektronika rozpoznaje ilość paliwa i wylicza dawkę dodatku, jednak "małe" tankowania mogą oszukać elektronikę.

Każdy silnik podczas pracy silnika spala niewielką ilość oleju. Oleje niskopopiołowe spalają się nie generując praktycznie dodatkowej sadzy, co zmniejsza intensywność zatykania filtra FAP / DPF.

Podwyższony poziom oleju, świecące i/lub mrugające kontrolki, brak dodatku do paliwa, utrata mocy oraz zwiększone zużycie oleju napędowego to najczęstsze i typowe problemy z autami wyposażonymi w filtr FAP/DPF. Nie lekceważ pierwszych objawów. Fachowa diagnostyka silnika pozwoli zaoszczędzić czas oraz pieniądze w wielu przypadkach. Dodatkowe informacje znajdziecie państwo w sieci poniżej przykładowy link.
więcej
W każdym samochodzie, w którym filtr cząstek stałych uległ uszkodzeniu lub jego regeneracje nie przynoszą żadnych pozytywnych rezultatów, możliwa jest wymiana filtra na nowy. Przed wymianą należy usunąć wszystkie usterki, które mogły spowodować awarię filtra. W przeciwnym wypadku nowy filtr może podzielić losy starego w bardzo krótkim czasie. Dlatego warto to zadanie powierzyć profesjonalistom.
Jedną z najbardziej popularnych metod jest usunięcie filtra FAP/DPF z pojazdu. Wykonamy ją profesjonalnie dla Ciebie. Usługa składa się z 4 elementów: 1. Diagnostyka, 2. Modyfikacja układu wydechowego pojazdu (fizyczne usunięcie filtra), 3. Modyfikacja programu sterującego silnikiem (wyłączenie obsługi filtra w oprogramowaniu), 4. Weryfikacja parametrów silnika oraz poprawności wykonanej usługi.