serwis systemów AdBlue® i SCR
Co to jest SCR?
SCR (Selective Catalytic Reduction), to technologia selektywnej redukcji katalitycznej, poprzez redukcję tlenków azotu do wolnego azotu i wody, zapobiegająca emisji toksycznych substancji w spalinach pojazdów samochodowych. W procesie tym stosuje się AdBlue® - 32,5% roztwór wysokiej czystości mocznika oraz instalację, w której zachodzi reakcja redukcji.
Jak stosować AdBlue®?
Stosowanie AdBlue® nie wymaga ze strony kierowcy żadnej dodatkowej wiedzy czy umiejętności. Obsługa instalacji sprowadza się do uzupełniania zapasu AdBlue® w zbiorniku pojazdu i dbałość o wykonywanie tej czynności w warunkach, zapobiegających zanieczyszczeniu AdBlue® i wewnętrznych komponentów instalacji SCR. AdBlue® należy składować w oryginalnych, szczelnie zamkniętych opakowaniach, w temperaturach mieszczących się między -11 i +30 °C . Na pojemniki z AdBlue® nie powinno padać bezpośrednie światło słoneczne. W przypadku krystalizacji AdBlue®, co ma miejsce w temperaturach niższych niż -11 °C, przed użyciem produkt należy ogrzać do temperatury zalecanej przez producenta.
Najczęstsze problemy z AdBlue® / SCR
- awarie sterownika AdBlue® / SCR,
- ograniczona moc silnika,
- komunikaty na desce rozdzielczej o awarii AdBlue®,
- błąd np. U0442 w sterowniku silnika,
- awarie czujników: ciśnienia, poziomu mocznika, temperatury, NOx (bardzo często elementy zintegrowane ze zbiornikiem - brak możliwości wymiany),
- awarie grzałki w zbiorniku (bardzo często element zintegrowany ze zbiornikiem - brak możliwości wymiany),
- częste dolewanie mocznika,
- brak możliwości uruchomienia silnika,
Tych kilka awarii może przyprawić o ból głowy a co najgorsze o spore wydatki i beskuteczne napray.
Jeżeli chcą państwo raz na zawsze rozwiązać problem z AdBlue® / SCR, zapraszamy do nas.
Oferujemy państwu usługę wyłączenia układu AdBlue® / SCR w samochodach:
Ciężarowych: DAF, SCANIA, MAN, VOLVO, MERCEDES, IVECO, RENAULT, FORD CARGO
Osobowych i dostawczych: Wszystkie marki.
Zalety wyłączenia systemu AdBlue® / SCR
- w razie awarii jednegol lub kilku podzespołów układu SCR, nie ma potrzeby naprawy / wymiany
- samochód nie przechodzi w tryb awaryjny i nie ogranicza mocy silnika
- auto jest w pełni diagnozowalne - komputery diagnostyczne widzą sprawnie działający system AdBlue / SCR
- łatwość przywrócenia funkcjonowania fabrycznego układu SCR
- samochód nie pobiera mocznika
- 2lata gwarancji
Profesjonalnie przeprowadzona modyfikacja zapewni koniec problemów z systemem AdBlue / SCR.
Cena zależna jest o marki samochodu.
na przykładzie samochodu Mazda CX-7
1. Wlot powietrza.
2. Zbiornik powietrza z filtrem.
3. Pompa zasilająca.
4. Zbiornik AdBlue, wyposażony w:
- czujnik poziomu katalizatora,
- czujnik temperatury katalizatora.
5. Moduł sterujący.
6. Moduł dozujący.
7. Atomizer.
8. Czujnik temperatury spalin.