serwis systemów AdBlue® i SCR

Co to jest SCR?

SCR (Selective Catalytic Reduction), to technologia selektywnej redukcji katalitycznej, poprzez redukcję tlenków azotu do wolnego azotu i wody, zapobiegająca emisji toksycznych substancji w spalinach pojazdów samochodowych. W procesie tym stosuje się AdBlue® - 32,5% roztwór wysokiej czystości mocznika oraz instalację, w której zachodzi reakcja redukcji.

Jak stosować AdBlue®?

Stosowanie AdBlue® nie wymaga ze strony kierowcy żadnej dodatkowej wiedzy czy umiejętności. Obsługa instalacji sprowadza się do uzupełniania zapasu AdBlue® w zbiorniku pojazdu i dbałość o wykonywanie tej czynności w warunkach, zapobiegających zanieczyszczeniu AdBlue® i wewnętrznych komponentów instalacji SCR. AdBlue® należy składować w oryginalnych, szczelnie zamkniętych opakowaniach, w temperaturach mieszczących się między -11 i +30 °C . Na pojemniki z AdBlue® nie powinno padać bezpośrednie światło słoneczne. W przypadku krystalizacji AdBlue®, co ma miejsce w temperaturach niższych niż -11 °C, przed użyciem produkt należy ogrzać do temperatury zalecanej przez producenta.

Najczęstsze problemy z AdBlue® / SCR

- awarie sterownika AdBlue® / SCR,
- ograniczona moc silnika,
- komunikaty na desce rozdzielczej o awarii AdBlue®,
- błąd np. U0442 w sterowniku silnika,
- awarie czujników: ciśnienia, poziomu mocznika, temperatury, NOx (bardzo często elementy zintegrowane ze zbiornikiem - brak możliwości wymiany),
- awarie grzałki w zbiorniku (bardzo często element zintegrowany ze zbiornikiem - brak możliwości wymiany),
- częste dolewanie mocznika,
- brak możliwości uruchomienia silnika,

Tych kilka awarii może przyprawić o ból głowy a co najgorsze o spore wydatki i beskuteczne napray.
Jeżeli chcą państwo raz na zawsze rozwiązać problem z AdBlue® / SCR, zapraszamy do nas.

Oferujemy państwu usługę wyłączenia układu AdBlue® / SCR w samochodach:

Ciężarowych: DAF, SCANIA, MAN, VOLVO, MERCEDES, IVECO, RENAULT, FORD CARGO

Osobowych i dostawczych: Wszystkie marki.

Zalety wyłączenia systemu AdBlue® / SCR

- w razie awarii jednegol lub kilku podzespołów układu SCR, nie ma potrzeby naprawy / wymiany
- samochód nie przechodzi w tryb awaryjny i nie ogranicza mocy silnika
- auto jest w pełni diagnozowalne - komputery diagnostyczne widzą sprawnie działający system AdBlue / SCR
- łatwość przywrócenia funkcjonowania fabrycznego układu SCR
- samochód nie pobiera mocznika
- 2lata gwarancji

Profesjonalnie przeprowadzona modyfikacja zapewni koniec problemów z systemem AdBlue / SCR.

Cena zależna jest o marki samochodu.

Główne elementy systemu SCR

na przykładzie samochodu Mazda CX-7

1. Wlot powietrza.
2. Zbiornik powietrza z filtrem.
3. Pompa zasilająca.
4. Zbiornik AdBlue, wyposażony w:
- czujnik poziomu katalizatora,
- czujnik temperatury katalizatora.
5. Moduł sterujący.
6. Moduł dozujący.
7. Atomizer.
8. Czujnik temperatury spalin.

 

 

 



Ponizej znajduje się lista samochodów ciężarowych w których przetestowaliśmy poprawność działania naszej modyfikacji:

DAF XF 105 410; DAF XF 105 460; DAF XF 105 510; DAF XF 105 560

Iveco Eurocargo 120; Iveco Eurocargo 180; Iveco Stralis 360 Euro5; Iveco Stralis 420 Euro5; Iveco Stralis 450 Euro5; Iveco Trakker 450

Man TGA 18 440

Mercedes Actros 4141 BlueTec; Mercedes Atego 818 BlueTec; Mercedes Axor 1840 BlueTec;

Nissan Atleon 70-14

Volvo FH 440 Euro5; Volvo FH 460 Euro5; Volvo FH 12 440 Euro5; Volvo FH 12 460 Euro5; Volvo FH 16 700; Volvo FL 280; Volvo FM 450

Renault Kerax 410dxi; Renault Magnum 460dxi; Renault Magnum 480dxi; Renault Midlum 220dxi; Renault Premium 320dxi; Renault Premium 380dxi; Renault Premium 450dxi Euro5

html>